1-
|
Bilimsel etik, sorumluluk, araştırmacılık ve yaratıcılık bilinçlerini kazanabilme.
|
|
2-
|
Sanatın farklı alanları hakkında bilgi birikimine sahip olma, kazanılan bilgileri güncellemeyi alışkanlık haline getirebilme.
|
|
3-
|
Geçmiş ve bugün arasında ilişki kurabilme.
|
|
4-
|
Bilgisini ve kazanımlarını yazılı olarak aktarabilme ve sözlü olarak sunabilme.
|
|
5-
|
Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak tanımlayabilme.
|
|
6-
|
Herhangi bir döneme ait herhangi bir eseri gördüğünde temel niteliklerinden yola çıkarak eseri ve dönemi tanımlayabilme.
|
|
7-
|
Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme.
|
|
8-
|
Bir eserin öz niteliklerini temel alarak dönemin sanat özelliklerini, üslubunu tanımlama ve farklı eserler arasındaki benzerlik ya da karşıtlıklar hakkında yorum yapabilme.
|
|
9-
|
Bir eserin veya bir eser üzerindeki süslemenin plan, kesit ya da çözümsel izdüşümünü, evrensel çizim tekniklerini ve araçlarını kullanarak çizebilme.
|
|
10-
|
Toprak altında kalmış eserlerin ortaya çıkarılabilmesi için edindiği yöntem ve becerileri alan çalışmalarında uygulayabilme.
|
|
11-
|
Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki yazıtları, kitabeleri okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.
|
|
12-
|
Kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme.
|
|
13-
|
Eserlerin müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.
|
|
14-
|
Temel düzeyde bilgisayar yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|