1-
|
Tarihten bugüne, Türk kültürünün devamlılığı çerçevesinde Türk edebiyatını konumlandırmak; millet-edebiyat ilişkisini görebilme
|
|
2-
|
Ölçünlü Türkiye Türkçesini ses, şekil ve dizim özelliklerine göre konuşabilme ve yazabilme
|
|
3-
|
Matbu Osmanlı Türkçesi metinlerini doğru okuyup anlayabilme
|
|
4-
|
Klasik Türk Edebiyatının önemli şahsiyet ve temsilcilerini tanıyabilme, bunların eserlerini bilmek, anlayıp analiz edebilme
|
|
5-
|
Alan araştırması tecrübesi edinme. Derleme verilerini analiz edebilme
|
|
6-
|
Modern Türk edebiyatının dönemleri, önemli şahsiyetleri ve edebî toplulukları hakkında bilgi sahibi olabilme
|
|
7-
|
Edebi türler (roman, hikaye, şiir, tiyatro) hakkında bilgi sahibi olmak, geçmişten günümüze geçirdiği değişiklikleri gözlemleyebilme, belirli temsilcilerini tanıyabilme
|
|
8-
|
Edebiyat teorisi, tenkidi ve tarihi ile ilgili genel prensipleri kavrama, bunları pratik düzlemde de kavrayabilmek içim örnek eserlere gidebilme
|
|
9-
|
Türk dünyası edebiyatlarının önemli temsilcilerini ve eserlerini tanımak, bunları mukayese edebilme
|
|
10-
|
Türkçeyi; ses bilgisi, şekil bilgisi ve söz dizimi özelliklerine göre tarihsel dönemlerden günümüze kadar mukayeseli olarak görebilme
|
|
11-
|
Köktürk, Uygur ve Karahanlı Türkçesi metinlerini alfabeleriyle birlikte tanıyıp, dil analizi yapabilme
|
|