| 1- | Bilimsel etik, sorumluluk, araştırmacılık ve yaratıcılık bilinçlerini kazanabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 2- | Sanatın farklı alanları hakkında bilgi birikimine sahip olma, kazanılan bilgileri güncellemeyi alışkanlık haline getirebilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 3- | Geçmiş ve bugün arasında ilişki kurabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 4- | Bilgisini ve kazanımlarını yazılı olarak aktarabilme ve sözlü olarak sunabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 5- | Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak tanımlayabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 6- | Herhangi bir döneme ait herhangi bir eseri gördüğünde temel niteliklerinden yola çıkarak eseri ve dönemi tanımlayabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 7- | Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 8- | Bir eserin öz niteliklerini temel alarak dönemin sanat özelliklerini, üslubunu tanımlama ve farklı eserler arasındaki benzerlik ya da karşıtlıklar hakkında yorum yapabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 9- | Bir eserin veya bir eser üzerindeki süslemenin plan, kesit ya da çözümsel izdüşümünü, evrensel çizim tekniklerini ve araçlarını kullanarak çizebilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 10- | Toprak altında kalmış eserlerin ortaya çıkarılabilmesi için edindiği yöntem ve becerileri alan çalışmalarında uygulayabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 11- | Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki yazıtları, kitabeleri okuyabilme, farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 12- | Kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 13- | Eserlerin müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 14- | Temel düzeyde bilgisayar yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 
            
                |  |