1-
|
Dinî ilimler alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri özümseyebilme.
|
|
2-
|
İslâm dininin temel kaynaklarından yararlanıp günümüz için geçerli yorumlar yapabilme.
|
|
3-
|
Türk ve İslam tarihini bilme ve medeniyet bilincine sahip olabilme.
|
|
4-
|
İslâm sanatları ve edebiyatı alanındaki yeteneklerini geliştirebilme.
|
|
5-
|
Kaynakları kullanabilecek derecede Arapça ve bir Batı diline sahip olabilme.
|
|
6-
|
Felsefe ve din bilimleri alanında başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olabilme.
|
|
7-
|
Din-birey-toplum ilişkilerini doğru bir şekilde anlama ve anlamlandırma yeteneği kazanabilme.
|
|
8-
|
Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanıyabilme.
|
|
9-
|
Çağdaş gelişme ve sorunlar karşısında objektif, eleştirel ve bütüncül bir yaklaşım ortaya koyabilme.
|
|
10-
|
Din eğitimi ve hizmetlerinin gerektirdiği psikolojik yeterliliği ve ahlâkî olgunluğu gösterebilme.
|
|
11-
|
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayabilme.
|
|
12-
|
Dinî değerlerin toplumdaki bütünleştirici rolüne uygun tutum ve davranış gösterebilme.
|
|
13-
|
Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanabilme.
|
|