| 1- | Okul öncesi dönemde normal gelişim gösteren ve özel eğitime ihtiyacı olan çocukların temel gelişim ve öğrenme özelliklerine uygun etkinlikleri planlayabilme, uygulayabilme ve ölçme değerlendirme yapabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 2- | Okul öncesi eğitimde ailelerle iletişim ve işbirliği kurabilme, aile eğitim etkinlikleri hazırlayabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 3- | Öğrenme öğretme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlayabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 4- | Öğrenme öğretme sürecini özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alarak planlayabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 5- | Öğrencilerde yaratıcı, eleştirel ve bilimsel düşünme, sorgulama, araştırma ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 6- | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 7- | Alanıyla ilgili temel düzeydeki verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 8- | Okulöncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri ( Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, fen, matematik, araç ve materyal geliştirme) planlayabilme / uygulayabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 9- | Özel eğitim gerektiren çocuklara uygun eğitim ve kaynaştırma programlarını uygulayabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 10- | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, okulu ve okulun bulunduğu sosyal çevreyi geliştirmek amacıyla proje ve etkinlikler planlayabilme / uygulayabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 11- | Dil bilinci ve duyarlılığı edinmiş bir birey olarak Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 12- | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirebilme, alanıyla ilgili bilgiyi güncelleyip etkin biçimde kullanabilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 13- | Kendini geliştirmek ve  problem çözme becerisini kazanmak için çeşitli sorumlulukları yerine getirebilme. | 
            
                |  | 
        
            
                | 14- | Demokrasi, insan hakları/çocuk hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranabilme. | 
            
                |  |